

Når det kommer til IT, er den rette hjælp ofte guld værd. Men hjælpen bør ikke findes i takt med at der opstår udfordringer eller problemer. Faktisk bør den være tilgængelig fra start, dét sted, hvor man får sin IT-løsning.
IT spiller naturligvis en stor rolle i organisationen. Men i dag har nye vaner gjort, at IT ikke skal tænkes så overordnet som tidligere, men ned på brugerniveau. Efter et 2020 med mange times hjemsendelse pga. Covid-19, har vores forhold til hjemmearbejde ændret sig. Flere af os har fået mere fleksible jobs på baggrund af netop hele coronasituationen, som har lært os, at vi ikke partout behøver at sidde på vores kontor for at kunne arbejde effektivt. Men hjemmearbejdet har også gjort, at vi stiller andre krav til vores digitale rammer – og dem skal vores IT-support naturligvis understøtte.
IT-supporten er naturligvis ledet efter aftalen og opsætningen af IT-løsningen. Denne løsning skal være fleksibel og passe til de nye arbejdsforhold med hjemmekontor som reglen snarere end undtagelsen.
Et godt sted at starte er i Microsofts 365-pakke, som tilbyder brugeren alle de kendte værktøjer som Word, PowerPoint og Excel, men også har programmer til database samt mailklienten Outlook og fildelingsprogrammet SharePoint. Det giver gode rammer for at samle sine aktiviteter i netop løsningen, der desuden er tilgængelig fra både login via browser eller som app.
Hele løsningen skal naturligvis hostes fra en hurtig og sikker platform, der er med minimal nedetid og desuden har indbygget backup, ligesom der skal opsættes regler, der frasorterer spam i indbakken m.m.
Når alt dette er implementeret, så skal IT-supporten være der for brugeren. Dette på nemmest tænkelige måde, hvorfor vi anbefaler dig et finde en udbyder, der kan håndtere fjernsupport. Dette r en løsning, hvor supporten overtager din computer (med din tilladelse) og kan fikse problemet fra afstand. Det sikrer hurtig hjælp, når problemet melder sig.
Foruden at klare software-relateret support, skal din IT-support naturligvis også kunne hjælpe med hardware.