

For mange erhvervsdrivende spiller klistermærker en stor rolle. Klistermærkerne er med til at sætte afsender på en virksomhed, hvorfor der er tale om en branding aktivitet, der bistår de øvrige, som virksomheden har.
Desuden kan flotte logo klistermærker være en fysisk ekstra ting at give med til et produkt eller i forbindelse med en serviceydelse, hvilket kan fungere som ”det lille ekstra”, en kunde får med på vejen – altså noget, som gør at han eller hun vil have lettere ved at huske oplevelsen. Dette er en del af de mange små ting, som kan betyde, at kunden husker forretningen næste gang og derfor vender retur til netop dette sted for at handle.
Når man som virksomhed vil bestille sine egne klistermærker, skal man først og fremmest have den grafiske fil, der skal omdannes til mærkatet. Denne skal typisk laves med skæremærker, hvis den printes på store ark. Det er dog ikke en selvfølge.
Men det er ikke kun det grafiske input, der skal være i orden. Også det output som består af selve klistermærket, skal være i en god kvalitet. Det skal det, fordi der er en høj grad af signalværdi i at forsyne dine kunder med kvalitet. Husk på, du vil for alt i verden ikke sættes i forbindelse med noget, som kan så tvivl om, hvorvidt du som forretning repræsenterer kvalitet i hver et foretagende, der står dit navn på!
Klistermærkerne skal derfor trykkes i den rette kvalitet, og hertil kan du vælge, om du vil have særlige folier eller en bestemt glans til dit klistermærke. Alt sammen noget, der har indflydelse på det endelige design.
Hvor skal du så finde en leverandør?
Hvis du er medlem af iværksættergrupper- eller netværk, kan du spørge der. Alternativt må du ty til almindelige metoder som at f.eks. slå op på Google, hvor du kan søge efter en service som print klistermærker eller lignende.
Sørg i den forbindelse gerne for at undersøge evt. anmeldelser, så du finder et sted, der leverer din ønskede kvalitet.